fb

COMPARTEIX

Arriba la 4a edició del Simbiòtic Festival que se celebra aquest mes de novembre al Teatre Nacional de Catalunya i es referma recuperant la seva essència: Només és teatre si és per tothom. Es tracta d'un festival d’arts escèniques accessibles que desafia els límits establerts i fomenta la participació al teatre sense barreres, la cultura serà un dret fonamental o no serà.

A continuació pots veure la programació del festival:

 De l’escena a la paraula. Curs d’interpretació de llengua de signes especialitzat en arts escèniques

De l’escena a la paraula. Curs d’interpretació de llengua de signes especialitzat en arts escèniques

'De l’escena a la paraula' és un curs que té l’objectiu de crear un espai d’aprenentatge i de debat on s’investigaran les maneres d’integrar l’audiodescripció en les arts escèniques i s’oferiran diferents solucions per a desenvolupar un llenguatge escènic basat en la inclusivitat i la creació col·lectiva.

9, 16, 23 i 30 de novembre al Teatre Nacional de Catalunya.

 Interpretant el teatre. Curs d’interpretació de llengua de signes especialitzat en arts escèniques

Interpretant el teatre. Curs d’interpretació de llengua de signes especialitzat en arts escèniques

Aquest curs també és un espai de debat i d’aprenentatge on compartir coneixements i recursos sobre la llengua de signes, la cultura sorda en les arts escèniques i la feina de l’intèrpret de llengua de signes en aquest àmbit. Investigaràs les diferents opcions i perfils així com recursos lingüístics que et poden ajudar si vols treballar en el món de l’espectacle i la cultura.

9, 16, 23 i 30 de novembre al Teatre Nacional de Catalunya.

 Realitats intervingudes. Taller de creació escènica sobre la realitat en espais no convencionals

Realitats intervingudes. Taller de creació escènica sobre la realitat en espais no convencionals

En aquest taller treballaràs sobre la realitat i l’espai, fent servir les eines de la dramatúrgia i la creació escènica centrant-te en 2 focus: la recerca i creació d’escenes a partir de fets, històries o contextos reals, i la posada en escena d’aquestes en espais no convencionals. Buscant l’eix i l’essència de cada història, per trobar-hi allò que volem dir, per interpretar-la i, llegint l’espai, descobrir on demana ser explicada.

Del 25 al 29 de novembre al Teatre Nacional de Catalunya.

 Órdago a la grande. Direcció Vero Cendoya i Arantza López

Órdago a la grande. Direcció Vero Cendoya i Arantza López

'Órdago a la grande' és una peça de creació col·lectiva dirigida per Vero Cendoya i Arantza López que neix d’un aprenentatge comú amb sis actrius amb i sense diversitat funcional, sis persones que es troben davant la mort i es veuen en la tessitura de fer balanç dels èxits i fracassos que han acumulat al llarg de les seves vides. 

29 novembre al Teatre Nacional de Catalunya. Sala Tallers.

 Richard III redux OR Sara Beer [is/not] Richard III.

Richard III redux OR Sara Beer [is/not] Richard III.

A ‘Richard Redux or Sara Beer (is/not) Richard III’, Sara Beer, una actriu amb una escoliosi severa es pren amb molt d’humor les interpretacions que grans actors de l’escena han fet de Ricard III simulant diferents discapacitats i deformitats en els seus cossos. Aquest és el punt de partida d’un monòleg escrit per la reconeguda dramaturga gal·lesa Katie O’Reilly.

30 de novembre i 1 de desembre al Teatre Nacional de Catalunya. Sala Tallers.

 

 


per  Irene San Martín

ÚLTIMS ARTICLES