La corona d'espines
- 1 de març del 2026 a les 19:00h
- L'Auditori de Cornellà - Cornellà de Llobregat
- SOCI
- SOCI PLUS
DESCRIPCIÓ
Endinsa't en una obra que reflecteix el poder del teatre català i el geni literari de Josep Maria de Sagarra, una peça que et transportarà a l'any 1793, just en el moment històric en què la guillotina separa el cap del rei Lluís XVI i de la seva esposa Maria Antonieta, dirigida per Xavier Albertí i produïda pel Teatre Nacional de Catalunya (TNC).
Es va escriure el 1930, durant una altra data significativa la fi de la dictadura de Primo de Rivera i la immediata proclamació de la República.
Segons paraules del mateix Xavier Albertí:
Aquests contextos històrics marcaran de manera molt significativa la peripècia dels seus personatges que se saben sotmesos al rigor d'uns temps que canviaran de manera inexorable.
La violència sobre el cos de les dones, la paternitat o la possibilitat de redempció són alguns dels elements que conjuguen aquesta meravellosa partitura de versos on la poètica de Sagarra arriba a una de les seves millors i més extraordinàries plasmacions.
Situada a Solsona a finals del segle XVIII, l'obra narra les trifulgues d'un acord de matrimoni entre una pubilla i un jove sense pares, on es barregen necessitats de diners i també algunes sospites. Honor, poder, amor impossible i hipocresia social en una tragèdia que esdevé una crítica a la societat de l'època
Vine a viure una experiència teatral única que mostra la crua realitat d'una època convulsa.
FITXA TÈCNICA
INFORMACIÓ DE L'ESDEVENIMENT
DATA
1 de març del 2026 a les 19:00h
CATEGORIES
ADREÇA
C. Albert Einstein, 51
08940 - Cornellà de Llobregat
INFORMACIÓ ADDICIONAL IMPORTANT
Dates: 1 de març del 2026 a les 19:00h
La compra o reserva d'aquesta proposta està subjecta a les condicions d'ús del carnet i de venda d'entrades del TRESC.

COMPARTEIX