DESCRIPCIÓ
La música sempre ha permès un esguard privilegiat sobre les grans preguntes de la humanitat. Demanar-se què hi va haver al principi acompanya la història de la música de la mateixa manera que ha acompanyat totes les manifestacions artístiques humanes. És per això que revisitar els mites de la creació i de la gènesi constitueix una font inesgotable. Thomas Adès, compositor convidat a L'Auditori aquesta temporada, presenta una visió personal del mite bíblic de la Creació a través d'un viatge per l'ordenació del caos en forma de concert per a piano, orquestra i videoprojeccions. L'Obertura, Scherzo i Finale op. 52 de Robert Schumann és, en certa manera, una simfonia sense moviment lent. De fet, al llarg de la seva vida, l'autor va intentar presentar-la com una simfonia completa, si bé els editors el van animar a publicar-la com una suite els moviments de la qual es poguessin interpretar com a peces soltes. Richard Strauss va compondre l'òpera Intermezzo basant-se en un episodi conjugal propi. Els quatre interludis orquestrals són les pàgines musicals més cèlebres d'aquesta obra. D'un marcat caràcter descriptiu, s'interpreten normalment en forma de suite orquestral independent de l'òpera.
COMPARTEIX