DESCRIPCIÓ
COMPOSAR AL SEU PROPI TEMPO
Brahms escrigué dos concerts per a piano molt diferents: el primer, una obra de joventut; el segon, una composició pròpia d'un període de maduresa artística i estabilitat personal que li permetia escriure el que volia al ritme que desitjava. Per aquest motiu l'estructura no és l'habitual: té dos moviments ràpids a l'inici en lloc d'un de ràpid i un de lent, i el quart moviment no és un Rondó, tot i que no abandona la sensació triomfal de tornada-estrofa. Toldrà també escrigué la Suite d'on surt aquest Scherzo en un període en què el seu llenguatge ja estava definit com un neoclassicisme de caire impressionista inspirat per la cultura catalana. Sorgí de l'encàrrec realitzat per l'escriptor Adrià Gual de composar la música incidental per al seu drama Lionor o la Filla del marxant. L'obra no pujà mai a l'escenari per acompanyar la paraula i s'estrenà més tard com a peça orquestral. Cinc anys trigà Smetana en completar el seu cicle de sis poemes simfònics titulat La meva pàtria, al qual pertany El Moldava. La música descriu des del naixement d'aquest riu a partir de dos manantials fins a la seva confluència amb l'Elba, mostrant al llarg del seu curs tant paisatges rurals -boscos, cultius, una boda camperola- com urbans -castells, palaus, Praga-.
INFORMACIÓ ADDICIONAL IMPORTANT
La compra o reserva d'aquesta proposta està subjecta a les condicions d'ús del carnet i de venda d'entrades del TRESC.
COMPARTEIX