3/5
Sense recomanacions Interessa a  0 
Aproximacions: Visita guiada a les exposicions "Susan Meiselas. Meditations" i "Antoni Tàpies. Objectes"
Aproximacions: Visita guiada a les exposicions "Susan Meiselas. Meditations" i "Antoni Tàpies. Objectes"
Aproximacions: Visita guiada a les exposicions "Susan Meiselas. Meditations" i "Antoni Tàpies. Objectes"
Aproximacions: Visita guiada a les exposicions "Susan Meiselas. Meditations" i "Antoni Tàpies. Objectes"
Aproximacions: Visita guiada a les exposicions "Susan Meiselas. Meditations" i "Antoni Tàpies. Objectes"
Aproximacions: Visita guiada a les exposicions "Susan Meiselas. Meditations" i "Antoni Tàpies. Objectes"
Aproximacions: Visita guiada a les exposicions "Susan Meiselas. Meditations" i "Antoni Tàpies. Objectes"
Aproximacions: Visita guiada a les exposicions "Susan Meiselas. Meditations" i "Antoni Tàpies. Objectes"

Aproximacions: Visita guiada a les exposicions "Susan Meiselas. Meditations" i "Antoni Tàpies. Objectes"

  • Cada dissabte
  • Fundació Antoni Tàpies - Barcelona
7€
INVITACIÓ
FINALITZADA
Disponible per a
  • SUBSCRIPTOR
  • SOCI
  • SOCI PLUS
Propostes similars

DESCRIPCIÓ

Susan Meiselas reconsidera el seu estil fotogràfic per demostrar que cada conflicte exigeix un dispositiu diferent i apareix com una fotògrafa capaç de transitar per escales de temps i conflictea que van del que és personal a una dimensió geopolítica.

La figura de Susan Meiselas (Baltimore, 1948) s'inscriu en la història recent del fotoperiodisme. La seva cobertura de les crisis de Centreamèrica a les dècades de 1970 i 1980 la van convertir en una celebritat d'aquest gènere. No obstant això, la seva trajectòria és molt més complexa i rica. Des de l'impacte obtingut amb Carnival Strippers (1972-1975), una sèrie que li va obrir l'accés a la històrica agència Magnum, i els treballs produïts en aquella època, on sovint utilitza la fotografia per observar comunitats properes, fins a l'autocrítica que Meiselas deriva de practicar un fotoperiodisme que li produeix una certa dosi de desconfiança envers la possiblitat de fer justícia als esdeveniments i les persones involucrades, aquesta fotògrafa sempre s'ha mantingut fidel a la necessitat de repatriar la fotografia. Això vol dir que en tots els seus projectes Meiselas s'obliga a retornar les imatges, d'una manera o una altra, al lloc en què han estat captades.

Aquest contracte tan infreqüent (en el sentit que la filòsofa israeliana Ariella Azoulay ha definit la relació històrica entre la fotografia i la societat civil), farà que en arribar al Kurdistan iraquíà a principis dela dècada de 1990 per documentar la massacre de la campanya Anfal, ordenada per Sadam Hussein el 1988, considerés que la fotografia no podia oferir evidència d'un crim que, més enllà d'una massa d'individus, el que va assassinar va ser una societat civil constituïda i formada per ciutadans kurds. Aleshores Meiselas reconsidera el seu estil fotogràfic, com ho havia fet abans, per demostrar que cada conflicte exigeix un dispositiu diferent. Els seus projectes més recents sobre la violència domèstica completen una visió retrospectiva en la qual Meiselas apareix com una fotògrafa capaç de transitar escales de temps i de conflicte que van del que és personal a una dimensió geopolítica.

FITXA TÈCNICA

Durada1h 15 min

COMPARTEIX

INFORMACIÓ DE L'ESDEVENIMENT

DATA

Aquesta proposta ja no està disponible

ENTRADES

Reserva les teves entrades a través del web del TR3SC

ADREÇA

C. Aragó, 255
08007 - Barcelona

Fundació Antoni Tàpies
C. Aragó, 255, 08007 Barcelona

INFORMACIÓ ADDICIONAL IMPORTANT

Entrades limtiades disponibles a partir del dijous 2 de novembre a les 11h

La compra o reserva d'aquesta proposta està subjecta a les condicions d'ús del carnet i de venda d'entrades del TRESC.

TAMBÉ ET POT INTERESSAR

El Mazine del TRESC

COMPARTEIX