fb
La note d'à coté

La note d'à coté

Teatre Lliure de Montjuïc - Barcelona
 
 
  • Disponible per a socis:
  • BÀSIC
  • PREMIUM

Aterra a l'Espai Lliure després del GREC 2016 una comèdia musical amb el rigor i l'humor d'Alfonso de Vilallonga, Baró de Maldà. En la vida ¿i en l'amor¿ cada encert ve d'un error?

Per què quan el nostre protagonista s'asseu al piano, no pot tocar una peça sencera, per fàcil i coneguda que sigui, sense tocar almenys una nota errònia? És una qüestió purament de poca traça? Potser de pobresa tècnica? O potser té una intencionalitat conscient, i per tant subversiva? Es donen paral·lelismes entre els errors que comet al piano i els que comet en la seva vida amorosa i professional? Per què, tant en l'amor com en la vida, sovint també ha tocat la nota del costat? Per què sempre ha obert la porta equivocada? És més valuosa la nota falsa que la correcta? És ell mateix, doncs, producte d'un error? Què hi ha realment darrera dels nostres errors? Durant les seves dissertacions musicals i poètiques, se li apareixen diversos personatges peculiars de la seva vida passada i present, des del seu il·lustre avantpassat, el Baró de Maldà (l'original), fins a la dona de fer feines o la veïna del replà, que li donaran pistes sobre l'enigma que el persegueix.

"A la vida, tocar la nota del costat és triar la parella equivocada, decidir just el contrari d'allò que hauríem de decidir, obrir la porta prohibida, incidir en l'error, investigar a partir d'aquí i, finalment, construir una cosa nova i sorprenent tot respectant la forma original, però variant-ne el contingut. Hi ha tendresa al voltant de l'error, de la poca traça, de la imperfecció. Si assumim i comprenem amb profunditat les nostres debilitats i la causa dels nostres errors, els podrem transformar en la nostra força fonamental. Així doncs, metafòricament i filosòficament, aquest espectacle està construït a partir de la nota del costat." Alfonso de Vilallonga

MÉS INFORMACIÓ
Intèrprets:

intèrprets Antoni Comas / Mónica López / Elsa Rovayo `La Shica' / Alfonso de Vilallonga

piano i acordió Gregori Ferrer / percussió guitarra i violí Carlos Montfort

 escenografia i atrezzo Xavier Erra / vestuari Montse Amenós / caracterització Núria Llunell / il·luminació Joaquín Guirado / so Roc Mateu / música original Alfonso de Vilallonga / moviment Elsa Rovayo 'La Shica'

ajudanta de direcció regidora i poductora executiva Ariadna Castedo / ajudanta de vestuari Carlota Ricart / tècnic de llums Alberto Pérez / tècnic de so Marcelo Lastra / fotografia i vídeo i disseny gràfic Birte Soleada / distribució Mercedes Soler-Lluró

coproducció Teatre Lliure GREC 2016 Festival de Barcelona i Maldà State Produccions



Horari Taquilles:
Feiners de 18 a 21 h. Dissabtes, diumenges i festius, de 16 a 18 h. Els dies de preu reduït no s'aplica descompte

RECOMANACIONS
Neus
Neus
8 de d'agost del 2016 a les 19:06h
“De l’error a vegades s’esdevé un encert”

És un retrat musical del Baró de Maldà on la música i la paraula són el fil conductor de tot l’espectacle. Construït a partir de la nota del costat;  aquella que de vegades toques per error, però, si l’assumeixes i comprens , pot transformar la teva vida en un encert.

El contingut emotiu de la història, així com la mateixa història, és transmesa mitjançant les paraules, la música, els moviments i els aspectes tècnics de l'espectacle com una unitat integrada.

És un espectacle que ens parla de possibilitats i impossibilitats, d’amor i desamor, d’errors i encerts. Un espectacle en el que el mateix autor es converteix en personatge, aquell que es considera la nota incorrecta, producte de l’ error, fruit de l’atzar.

L’escenografia i atrezzo de Xavier Erra i el vestuari de Montse Amenós, m’han semblat genials. Han combinat el blau turquesa del piano i dels mobles, amb els fúcsia dels pantalons d’en Vilallonga, els corbatins dels músics i la barra de bar. El vestuari tot un poema.

Sobre l’espai escènic músics, actors i cantants, que mitjançant la música, anècdotes i cançons en clau d’humor ens expliquen el concepte de la identitat i l’error. Segons les paraules del mateix Vilallonga són “artistes imperfectes, peculiars, carismàtics i que, igual que jo mateix, no han trobat el seu lloc en aquesta societat i pateixen de la seva inclassificabilitat en un món cada dia més uniforme”

El repertori de cançons és una barreja entre cançons inèdites d’autor, com la divertida “Maldà State (Estat propi)”, interpretada al ukelele i cantada pel mateix Vilallonga, així com alguna cançó francesa, alemanya i italiana, d’entre les que destaca la magnífica veu de l’actor tenor Antoni Comas  cantant la coneguda àrea operística “Nessun norma!” de Turandot. Cançons en forma de rumba catalana, ranxera, òpera o burlesques, amb un to picant, i utilitzant el doble sentit de les paraules.

Genials l’actriu Mónica López, la coplista andalusa Elsa Rovayo (“La Shica”), l’actor Antoni Comas i l’excèntric i irreverent Alfonso de Vilallonga (que fa d’ell mateix).

Genial la música i els músics Gregori Ferrer (piano i acordió), Carlos Montfort (percussió, guitarra i violí) i el propi Alfonso de Vilallonga al piano

Un espectacle realment divertit, sarcàstic, esbojarrat i tendre, on es nota la complicitat i el bon rotllo que hi ha entre tots ells. Això és el que es transmet, i el públic ho notem.

Ernesto Collado, n’ha fet una bona direcció.

Reflexió final : “Si assumim i comprenem amb profunditat les nostres debilitats i la causa dels nostres errors, els podem transformar en la nostra força fonamental” - Alfonso de Vilallonga.

Anoteu a l’agenda: A l’octubre teniu una nova oportunitat de poder-hi anar.

Jo de vosaltres no me la perdria :)