3/5
Sense recomanacions Interessa a  
L'obstinat (Juan de la Rubia, orgue) - 36è Festival Internacional de Música Pau Casals

L'obstinat (Juan de la Rubia, orgue) - 36è Festival Internacional de Música Pau Casals

  • Església Parroquial del Vendrell - Tarragona
15€
12€
EXHAURIT
Disponible per a
  • SOCI
  • SOCI PLUS

Reserva les teves entrades amb avantatge i paga a taquilla

Propostes similars

DESCRIPCIÓ

L'obstinat
JUAN DE LA RUBIA, Orgue


Juan de la Rubia
, expert en el repertori d'orgue de tots els temps, sap que, especialment a l'època del barroc, l'obstinat va donar lloc a desenes de formes musicals: les passacaglia, les xacones, les follies, les variacions... El programa que ens ha preparat entén l'obstinat com un fi l conductor, més enllà de la repetició dels baixos o dels fragments sobre els quals es basteixen les obres: ens proposa un concert basat en tot allò que és recorrent, siguin recursos rítmics, melòdics, dibuixos, petites cèl·lules... Un regal per als sentits i la memòria i un atac constant a la nostra glàndula de la satisfacció.

Les obres que conformen el programa ens permetran seguir aquestes repeticions i les variacions i contrastos que els autors han anat aplicant-hi. Per exemple, l'obra de Raison ens planteja un doble joc en el Cristie. D'una banda, proposa un tema per a la passacaglia que va repetint-se i incorporant les fantasies de l'autor. De l'altra, és el mateix tema que Bach utilitzarà en la seva Passacaglia i fuga en Do menor que sentirem al fi nal. El tema el reconeixerem fàcilment, i ens adonarem que Bach l'amplia (hi posa 4 compassos més) i en fa, segons De la Rubia, "una de les millors obres que va compondre per a orgue".

De la resta del programa destaquem la cinquena veu de l'obra de Frescobaldi (repetitiva), que, segons la partitura, l'organista no ha de tocar sinó que ha de cantar..., cosa que De la Rubia assegura que no sempre fa: moltes vegades la toca i llestos: "No estic dotat d'una bona veu, així que prefereixo no fer patir el públic...". També és destacable el recurs de Byrd amb l'obra basada en dues notes "com tocs de campana", o el recull de "flors" que el frare Martí i Coll va publicar en dos enormes volums l'any 1706 i que presenten diferents tècniques sobre el fi l conductor de l'obstinat.



> Passacaglia en re
   J. K. KERLL (1627-1693)

> Kyrie de la "Messe de deuziesme ton"
   A. RAISON (1640-1719)
   Premier Kyrie ¿ plein jeu
   Second Kyrie ¿ fugue grave sur la Trompette ou Cromorne
   Christe ¿ trio en Passacaille
   Quatriesme Kyrie ¿ fugue pour une base et dessus de trompette
   Dernier Kyrie ¿ Dialogue

> Ricercare con obbligo di cantare la quinta parte senza tocarla
   G. FRESCOBALDI (1583-1643)

> The bells
   W. BYRD (1540-1623)

> Sonata en Re
   M. ALBÉNIZ (1755-1831)

> Flores de música (selecció)
   ANÒNIM (SEGLE XVIII)
   Pasacalles de primer tono
   Españoleta
   Las vacas
   Canarios
   El villano

> Passacaglia i fuga en do menor, BWV 582
   J. S. BACH (1685-1750)

> Improvisació
   J. DE LA RUBIA (1982)

COMPARTEIX

INFORMACIÓ DE L'ESDEVENIMENT

DATA

Aquesta proposta ja no està disponible

CATEGORIES

Concerts    Clàssica

INFORMACIÓ ADDICIONAL IMPORTANT

Compra les entrades amb descompte al web del TR3SC i paga-les a taquilla.

La compra o reserva d'aquesta proposta està subjecta a les condicions d'ús del carnet i de venda d'entrades del TRESC.

TAMBÉ ET POT INTERESSAR

El Mazine del TRESC

COMPARTEIX